poniedziałek, 5 maja 2014

Za co warto pokochać rap?

Dzisiejszy post trochę inny, w sumie napisany pod wpływem impulsu i lekkiego gniewu. Jak oczywiście wiadomo, każdy ma inny gust, trzeba to docenić itd... Okej, zgadzam się. Niech sobie ludzie słuchają tego, co lubią. I jest dobrze do momentu, kiedy nie zaczynają "wrzucać" na innych na podstawie muzyki, jakiej słuchają. A ja ubóstwiam rap, który jest dość kontrowersyjny. Większość tych zarzutów jest zebrana poniżej:

Chyba nie muszę mówić że takie coś doprowadza mnie do białej gorączki...
  • Bardzo ważne, zapamiętajcie raz na zawsze!  Rap-muzyka. Hip-hop-kultura. To naprawdę razi, gdy ludzie  notorycznie popełniają ten błąd. Nie słucha się hip-hopu. Słucha się rapu. 
  •   Dobrze wiadomo, że nie każdy rapowy kawałek jest dobry. Zawsze zdarzają się utwory, które delikatnie można nazwać porażką. Więc bardzo proszę, nie oceniaj muzyki po jednym utworze.
  • Tak, są bluźnierstwa w rapie. I trudno znaleźć kawałek, w których ich nie ma. No cóż. 

ZA CO KOCHAM RAP?
Za to, że można w nim znaleźć mnóstwo
cennych cytatów. Za to, że jest szczery i prawdziwy. Za to, że kojarzy mi się z moimi przyjaciółmi, z którymi razem go słuchaliśmy. Za to, że mnie uspokaja, daje motywacje, pozwala przestać o czymś myśleć lub się na tym właśnie skupić.

ZATEM O CZYM JEST RAP?
Patriotyzm. Polski rząd. Przyjaźń. Lojalność. Miłość. Narkotyki. Źycie rapera i historie jego znajomych. Motywacje. Rady. Praktycznie o wszystkim.

Żeby dłużej się nie produkować, podaję tytuły różnych utworów, z którymi warto się zapoznać a dopiero później wyrobić sobie zdanie o rapie. Proszę bardzo:
1) Młody M, Słoń - "Nikt mi tego nie dał, nikt mi tego nie zabierze"
2) Eldo - "Granice"
3) Hemp Gru- "63 dni chwały"
4) O.S.T.R. - "Mówiłaś mi"
5) Bezczel - "Prawo ponad prawem"
6) Firma - "Jaramy"
7) Chada - "Dla mojej ferajny"
8) Bonson - "Nie ma szans"
9) Chada i Hifi Banda - "Przemyślenia"
10) Czarny Hifi i Pezet - "Niedopowiedzenia"
11) Miuosh- "Nie mamy skrzydeł"
12) Firma - "Dobre dziewczyny"
13) Słoń - "Szczerze" ft. Dj Show
14) Zeus - "Hipotermia"
15) Małpa - "Skała"

Jeśli przesłuchasz choć połowę z powyższej listy to na pewno zmienisz zdanie. Nie chodziło mi o to, by obrażać inne gatunki muzyki lub namówić do słuchania rapu. Chciałam pokazać wam mój punkt widzenia. Celem tego postu było pokazanie, że rap jest wartościową muzyką.

Achhh, czuje się dużo lepiej, gdy to napisałam :D Zatem dziękuję za uwagę i dobranoc :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz